VM-medaljer till IFK Vänersborg – nu väntar återstart i Elitserien

IFK Vänersborg vill rikta ett stort grattis till våra spelare som representerade Norge under bandy-VM i Finland.

Jesper Tho, som tillhör herrlaget, var med och spelade hem ett VM-brons efter starka insatser i turneringen. På damsidan tog Ingrid Tufte, Ina Dahl och Filippa Soelberg Horn ett imponerande VM-silver efter finalförlust mot Sverige.

Vi är mycket stolta över våra spelare och deras prestationer på den internationella scenen.

Nu riktas fullt fokus mot klubbverksamheten igen när Elitserien återstartar. Herrlaget är tillbaka i spel på fredag under Bandyfesten, och på lördag är det dags för damlaget att kliva ut på isen i en match som går under Retromatchen.

Välkommen till Arena Vänersborg och stötta IFK Vänersborg när säsongen går in i slutskedet.